Dilluns

“Todavía educamos a los niños en grupo, los ingresamos en grupo por edad, ¿por qué hacemos eso? ¿Por qué ese supuesto de que lo más importante que tienen en común es la edad?”
                                                Ken Robinson  


Dilluns, em vaig aixecar (fins aquí tot normal) a les 7.30 (això ja és menys normal) després d’haver treballat tot el diumenge fins la 1 de la matinada (això, desgraciadament des de fa uns quants anys és súper normal) per anar a la primera classe de pedagogia del màster (això és la primera vegada que ho faig, clar).I bueno, lo més extrany de tot, és que per primera vegada sentia dintre meu una miiiiiiiica de curiositat sobre anar a classe (al institut era la típica tontaka passota que es dormia a les classes i es creia guay, a la universitat la realitat és que vivia en un empanament permanent i els profes (la majoria del segle passat) no ajudaven a que despertés). Així que la meva vida estudiantil ha estat anar passant, simplement anar passant...sense tenir cap vocació concreta, sense interessar-me res especialment (a la gent “normal” li deuré fer una mica de pena, però tranquis, sempre m’he considerat una tia amb sort: a qualsevol moment se’m podia aparèixer la verge i dir-me: eh! Tu has nascut per fer això...encara estic esperant amb il·lusió). Bueno, la qüestió és que dilluns m’esperaven quatre hores i mitja de classes de pedagogia. I mira, potser perquè els meus pares són pedagogs o perquè era algo així alternatiu al que havia estudiat fins ara, tenia fins i tot, “ganes” (quina paraula més maca i difícil d’aconseguir a vegades)...Però pfffff.................Vaja xascasu. I no per el contingut, sinó per el profe, que per no ser, no és ni pedagog (què això no és lo important; jo defenso que no existeixen etiquetes: un venedor de patates pot tenir molta més pedagogia  que un llicenciat). En aquest cas no. El profe, que és professor de química en un institut (i mil coses més que no va parar de repetir-nos) se li veu molt bona persona, però no...no encaixa. Sabeu quan no, no? Quan esperàveu algú que les paraules se li escapessin soles, d’aquelles persones que diuen veritats/realitats súper obvies però que quan les diuen ells et preguntes com has estat vivint tant temps sense plantejar-te allò. Però no. Podria dir que van ser quatre hores i mitja igual de dures que una classe d’una hora i mitja de literatura medieval amb una profe que va néixer en aquella mateixa època. (Profe, si per alguna casualitat de la vida acabes llegint això i et sents identificat, segur que no ets tu ;)). Com pot ser que algú que precisament està ensenyant a ensenyar (educar, potser millor) sigui el clar exemple de com no fer-ho i tenir alumnes d’entre 23 i (número inespecífic.)..tan desmotivats.

Però vaja, no tot va ser tan negatiu. Lo millor va ser un vídeo que es veu que es súper conegut i reconegut i divulgat i de tot, però que jo, com bona ignorant que sóc, no tenia ni idea de la existència. És una reflexió sobre lo inútil que és el sistema educatiu actual en una societat com la nostre. La meva opinió és tan utòpica que és ridícula fins i tot per mi. Però no puc evitar, en aquest moment de la meva vida, pensar així (potser d’aquí 4 anys, 10 anys o 3 dies penso un altre cosa totalment diferent, sóc així): Hi hauria d’haver una revolució tan radical, ni assignatures, ni avaluacions, ni escoles (tot mentira)...Formar a persones amb valors (“quins valors” seria la qüestió xungui), formar a persones que a la llarga i quan ells es sentissin preparats (sense pressions) es formessin, treballessin...l’objectiu seria intentar descobrir, intentar provocar, intentar generar aquell sentiment de consciencia de societat i que per ells mateixos fessin les coses. No "perquè toca”, com m’ha passat a mi. Ara em toca fer el màster. Pues aquí estic. 

Sé que segurament no estic dient res que abans no hagi dit algu very important. També sé que és impossible i en el fons per molta gent una gran tonteria, però els pensaments no es poden parar (si no hi ha algu que et digui “nena, t’estàs passant”, però i què? Ahir el meu pare em va dir que m’havia d’aclarir. D’aclarir perquè, i lo guay que és saber que pots canviar d’opinió i dir tonteries a saco paco i que (en el fons) no passi res (sempre que no diguis que vols matar a la veïna del 5è perquè no et deixa dormir, clar (eh aquí la importància de transmet-re (bons) valors)).


Mireu el vídeo que mola molt, que el tio a part de ser un crack, té un il·lustrador que encara ho és més.


Comentarios

  1. Diuen que un mal inici és "presagi" d'un bon final, esperem que sigui així... :-)

    ResponderEliminar

Publicar un comentario